Škola má být „dílnou lidskosti“, nikoli „mučírnou ducha“, říkal před 350. lety J. A. Komenský, a neúnavně trval na tom, že pravé vzdělání znamená „znát dobré, chtít dobré, konat dobré, a to i když se nikdo nedívá“. Jak se učí dobro? Jak se formuje dobrá osobnost? Lidskost? Dobrý charakter?
Prof. PhDr. Jan Hábl, Ph.D. je manžel, otec, pedagog a komeniolog. Po studiích filozofie výchovy
při University of Wales působil jako učitel angličtiny, věnoval se výzkumu v Komenského institutu v Praze, přednášel na univerzitách v Hradci Králové a v Ústí nad Labem v oborech na rozhraní pedagogiky, antropologie, etiky a historie vzdělávání. Je autorem titulů odborných i krásných, např. Labyrint upgrade. Jinotajný román (nejen) pro děti (2015), Na charakteru záleží, problém učitelnosti
dobra (2020), I když se nikdo nedívá, fundamentální otázky etického vychovatelství(nakl. P. Mervart 2015), Aby člověk neupadal v nečlověka (nakl. P. Mervart 2015), Učit (se) příběhem. (Host 2013), On being human(e) (Wipf&Stock 2017).